Obecnie na rynku nowoczesnych technologii szczególne miejsce zajmują wszystkie rozwiązania mobilne, które można spotkać na każdym kroku. Przede wszystkim smartfony dają niesamowite możliwości finansowe firmom, które odpowiednio spozycjonowały się na tym rynku. Trudno jest dzisiaj dojść do głosu markom, które nie były obecne na rynku przed pięcioma laty, gdyż konsumenci nauczyli się przede wszystkim ufać tym dostawcom nowoczesnych technologii, którzy są w stanie utrzymać się na rynku dłużej i byli tam w momencie rozwijania się pierwszych urządzeń mobilnych. Pierwsze smartfony nie wydawały się zbyt trafionym pomysłem, chociaż bardzo wiele pieniędzy na pracę nad swoją wizją takiego multifunkcjonalnego urządzenia wydało chociażby HP. Niestety firma nigdy nie wpadła na pomysł zastosowania dotykowego ekranu, kurczowo trzymając się klawiatury ze wszystkimi możliwymi klawiszami, w systemie QWERTY. Niemalże w tym samym momencie, gdy dla HP dalsze promowanie swoich smartfonów absolutnie przestało być możliwe, inne firmy z Apple na czele, zaczęły odważniej prezentować światu własne modele i propozycje.
Sukces nie może się narodzić od razu i konsumenci potrzebowali czasu, aby przekonać się do nowych urządzeń. Także sami programiści czy inżynierowie musieli nauczyć się lepiej przygotowywać produkt. Pierwsze smartfony absolutnie nie miały być atrakcyjne wizualnie, tylko praktycznie i funkcjonalne, dzięki czemu użytkownik mógł robić na nich więcej rzeczy. Dopiero z czasem zorientowano się, że podobnie jak w świecie telewizorów czy przenośnych odtwarzaczy mp3, można wiele ugrać, odróżniając swój produkt od wszystkich innych. Dlatego firmy, które zaczęły mocniej skupiać się na aspektach wizualnych swoich gadżetów elektronicznych, telefonów czy tabletów, także dość szybko zyskały zainteresowanie odbiorców. Naturalnym jest potrzeba konsumentów, aby odróżniać się od innych kupujących, a jeśli wszystkie telefony i aparaty wyglądają identycznie, nawet najlepsza marka może być łatwo pomylona z byle jaką podróbką. Dlatego obecnie niedopuszczalnym jest stosowanie tych samych kolorów czy materiałów w różnych produktach, a każda marka dokłada wszelkich starań, by jej produkty były w miarę możliwości jak najbardziej unikalne i charakterystyczne, by każdy przechodzień i obserwator nie miał problemów ze skojarzeniem marki już po kolorze, kształcie albo samym logo.
Niewątpliwie bardzo ważne dla odniesienia ostatecznego sukcesu było stworzenie odpowiednich programów, które dawałyby łatwy, szybki i intuicyjny dostęp do rozlicznych funkcji, jakie taki przeciętny telefon daje każdemu użytkownikowi. Samo wbudowanie modułu GPS czy HSDPA do telefonu nie sprawia jeszcze, że korzystanie z Internetu albo nawigacji satelitarnej na urządzeniu staje się w jakikolwiek sposób przyjemne lub zachęcające. Dopiero wprowadzenie odpowiedniego oprogramowania czy systemu operacyjnego do danego urządzenia sprawia, że konkretne jego moduły czy funkcje, stają się praktyczne do wykorzystania. Pisanie aplikacji i programów na takie urządzenia jest coraz bardziej dochodowym interesem, ponieważ przybywa z tygodnia na tydzień po kilka tysięcy użytkowników mobilnych technologii, zainteresowanych oczywiście różnymi mniej lub bardziej przydatnymi aplikacjami. Niekiedy są to oczywiste i potrzebne programy, jak nawigacji samochodowa, asystent treningu fizycznego, rozkład jazdy komunikacji miejskiej czy wyszukiwarka przepisów. Niekiedy mogą to być jednak programy bardzo rozrywkowe lub wręcz irracjonalne, jak chociażby zamieniające głos lub wizerunek rozmówcy w czasie rzeczywistym na jeden z wybranych w aplikacji. Tak długo jak znajdują się jednak zainteresowani pobraniem takiego programu, można zarobić absolutnie na wszystkim.