Większość firm oferujących produkcję stron internetowych musi poszerzać ofertę i regularnie rozwijać się o nowe usługi. W obecnej rzeczywistości rynkowej marketing to nie tylko reklama w telewizji i radiu czy prasie – to przede wszystkim Internet. W odróżnieniu od lat dziewięćdziesiątych nie wystarczy jednak dzisiaj już samo posiadanie witryny www – strona taka musi być perfekcyjnie spozycjonowana w sieci. O uwagę Internautów, a tym samym potencjalnych klientów, walczą ze sobą tysiące stron z tego samego regionu, oferujących dokładnie to samo. Szansa, że użytkownik sieci będzie miał czas i determinację, by wejść na każdą z nich i rzetelnie zestawić ze sobą wszystkie propozycje, jest znikoma.
Jeśli porówna ze sobą dwie lub trzy strony, to już będzie dobry wynik – dlatego zdecydowana większość stron opiera się w swojej pierwszej fazie realizowania strategii marketingowej na pozycjonowaniu witryny. Poprzez umieszczanie odpowiednich artykułów na stronie, bogatych w pewne słowa kluczowe i właściwą tematykę, można uzyskać zdecydowanie wyższą pozycję dla strony internetowej w wynikach wyszukiwania danych słów. Jeśli więc ktoś chce wypromować salon fryzur w danym mieście, może to uzyskać na drodze pozycjonowania własnej witryny.
Pozycjonowanie jako takie jest jednak tylko jednym z elementów optymalizowania witryny, narzędziem służącym do poprawienia globalnej przydatności witryny w całościowym procesie zarządzania firmą. Strona internetowa w dzisiejszym świecie to zdecydowanie więcej niż wizytówka, na której wystarczy podać kilka podstawowych informacji o świadczonych usługach i sprzedawanych towarach. Swojego czasu właśnie tak wyglądała zdecydowana większość stron www i takie usługi świadczyły firmy z segmentu IT – cały design opierał się na danych kontaktowych, prostej galerii i rzadko aktualizowanego frontpage’a.
Dzisiaj trzeba wyjść zdecydowanie dalej i firmy, które nie rozwinęły umiejętności wykorzystania chociażby portali społecznościowych i aplikacji mobilnych, nie liczą się w konkurencji. Obecnie najważniejszy jest nie tylko sam marketing szeptany, ale prowadzenie aktywnych i dostatecznie trendy kont na tweeterze czy instagramie, snapchatcie, facebooku. A ponieważ każda z tych stron opiera się na zupełnie innych mechanizmach, wymaga uploadowania cały czas innego contetu i używanie innego języka, innych środków przekazu – agencja prowadząca działania marketingowe w sieci musi być świadoma, kreatywna i dość nowoczesna.
Tylko w ten sposób można dzisiaj odnieść sukces ze stroną internetową – jej koniunkturę napędza realny ruch i zaangażowanie prawdziwych użytkowników, którym nikt nie płaci za to, aby udostępniali materiały firmy i komentowali jej działania online. Takie sieci społecznościowe to najlepsze uwierzytelnienie czyjegoś biznesu w oczach wszystkich znajomych – bliższych i dalszych, którzy znajdują się w sieciowym towarzystwie osoby zaangażowanej w życie firmy. Jest to z wizerunkowego i reklamowego punktu widzenia o wiele korzystniejsze, niż płacenie za sztuczne komentarze i banery reklamowe na portalach.