Dość duża liczba osób zastanawia się w jaki sposób należy prawidłowo określać to co widzi się na głównej stronie internetowej. Jedni mówią na to szablon inni szata graficzna ale prawidłowa i fachowa nazwa to przede wszystkim layout.
Czym tak właściwie jest layout w dużym skrócie? Przede wszystkim jest to nieskomplikowany układ strony, który może decydować o rozmieszczeniu całego contentu na stronie. O jakie elementy chodzi? Przede wszystkim będzie to dotyczyć rozmieszczenia kilka najważniejszych bloków składających się z zawartości np. menu, główna treść, stopka czy baner reklamowy. Strony bardzo często posiadają klasyczny układ rozmieszczenia, który polega na tym, że nawigacja odbywa się przede wszystkim w kilku punktach jako – górna belka, lewa kolumna, środkowa kolumna jak i także prawa kolumna.
Dlaczego wiele osób uważa, że layout na stronie internetowej jest najważniejszy? Przede wszystkim oznaczać się on może kilka cechami a mianowicie tym, że obecnie wygląd strony to podstawa czegokolwiek w Internecie. Można się spotkać ze stwierdzeniem, że nie wszystko złoto co się święci a także nie ma po co oceniać książki po okładce. Jednak jeśli chodzi o prawdziwe życie to są tylko teoretyczne wywody i tak właściwie liczy się jedynie pierwsze wrażenie. Użytkownik wchodzący na stronę jakiegoś sklepu Internetowego tak naprawdę rzeczą, którą wykona pierwszy raz będzie fakt, że zadecyduję czy po wyglądzie zamierza dalej wykonywać tutaj zakupy.
Jeśli potencjalny klient zaobserwuję udany layout to sklep internetowy może liczyć na dość spore zyski. Co pod tym pojęciem należy rozumieć? Ułatwiona nawigacja na stronie poprzez rozmieszczenie prawidłowe na stronie np. elementu logowania czy koszyka ułatwia klientowi poruszanie się po sklepie. Skuteczny layout jest bardzo ważny – jednak do osiągnięcia 100% sukcesu np. ze sprzedaży należy również zdecydować się na to aby był prosty do obsługi przez użytkownika.
Istnieją specyficzne kolory layoutu, które będzie można użyć skutecznie na swojej stronie i gwarantować one mogą niesłychane rezultaty. Na samym początku warto coś powiedzieć o czerwonym, który bardzo często może przypominać miłość i bardzo duże emocję. Wykorzystanie na stronie czcionki tego koloru może w jakiś sposób zainteresować klienta. Jednak layout ze zbyt dużą czerwienią może w być uciążliwy dla Internauty.
Brązowy kolor na stronie głównej na layoucie może być dla użytkownika symbolem opanowania a także bezpieczeństwa. Nie należy nim wypełniać całej strony ale umiar może być w tym przypadku wskazany.
Zielony kolor czcionki w layoucie będzie użytkownikowi w dużym stopniu przypominał naturę i malownicze krajobrazy np. łąką i trawę. Klient np. sklepu internetowego będzie tak właściwie mógł liczyć na to, że tak właściwie poczuję się odprężony oraz i zaufanie.
Niebieski kolor w layoucie może spowodować to, że użytkownik niespodziewanie dozna uczucia spokoju a także zaufania. To barwa najczęściej wykorzystywana. Warto spojrzeć na światowe marki, takie jak np. Facebook czy Hp – kolor tutaj jest niebieski na niemalże każdej zakładce.
Biały kolor można odnaleźć niemalże w każdym sklepie internetowym – to co on może gwarantować to na pewno przejrzystość a także klarowność oferty. Każdy decydując się na stworzenie dobrej strony www powinien w swoim layoucie go uwzględnić.
Kolor czarny na stronie będzie oznaczał przede wszystkim dominację. Niemalże na każdym layoucie ta barwa pojawia się w każdej czcionce. Jest ona najbardziej popularna i po prostu w skutecznej szacie graficznej należy ją posiadać – chociaż i tak należy zachować odpowiednie rozmieszczenie.